HUISREGELS VOOR DE KLANT

Geplaatst op 18-1-2023

Er zijn door de apotheek huisregels opgezet omdat er in de apotheek altijd meerdere cliënten tegelijk aanwezig zijn. Met deze huisregels wil de apotheek ongelukken, incidenten en verwarring voorkomen en heeft als doel om voor zowel de cliënten, bezoekers als de medewerkers een veilige en prettige omgeving te creëren en houden.

·        Cliënten gedragen zich volgens de algemeen geldende fatsoensnormen en waarden. Hiermee bedoelen wij:

Laat een ander in zijn waarde, ook al verschilt men van mening. Geef elkaar de ruimte voor een privé gesprek. Blijf van andermans eigendommen af. Beschadig niets en niemand.

 

·        Bij inschrijving als gewaardeerde klant werken wij met uw persoonsgegevens: u moet zich legitimeren zodat wij kunnen nagaan dat uw BSN aan uw gegevens in ons computersysteem juist wordt ingevoerd; neem ook altijd uw zorgverzekeraar-pas mee waarop uw BSN is vermeldt.

 

·        Geneesmiddelen welke niet vergoed worden of warenwet producten dienen direct betaald te worden: pinnen of contant. Baxtermedicatie welke niet vergoed wordt zit buiten de rol en worden op aanvraag na directe betaling geleverd. Er kan ook, wanneer bezorging nodig is, aan de deur gepind worden.

 

·        De apotheek behoudt zich het recht voor om cliënten die aanstootgevend gedrag vertonen, te verzoeken het pand te verlaten. Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich prettig voelt in de apotheek. Het is daarom noodzakelijk om duidelijke regels met elkaar af te spreken. Als u de apotheek binnenkomt, verzoeken wij u om zich aan onze huisregels te houden. Fatsoen en wederzijds respect zijn de basis voor contactentussen medewerkers van de apotheek, patiënten, hun naasten en bezoekers. In de apotheek is geen plaats voor denigrerende of discriminerende opmerkingen, agressief gedrag of andere vormen van bedreiging, Als een patiënt zich in strijd met de huisregels gedraagt, kan dit voor de zorgverlener een reden zijn om de behandelingsovereenkomst op te zeggen.

 

·        Minder valide cliënten krijgen met voorrang een zitplaats.

 

·        De apotheek is niet aansprakelijk voor diefstal van eigendommen van cliënten.

 

·        Uw fiets of auto zodanig parkeren dat iedereen ongestoord zijn weg kan vervolgen.

 

·        Folders en informatiemateriaal in de wachtruimte kunt u gratis meenemen.

 

·        Ingeval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen.

 

·        Roken is niet toegestaan.

 

·        Eten en drinken zijn niet toegestaan.

 

·        Mobiel bellen is alleen toegestaan in het uiterste geval.

 

·        Honden, met uitzondering van hulphonden, zijn niet toegestaan vanwege mogelijke allergieklachten van andere apotheekbezoekers. 

Jouw apothekers

WH Tijmons

BIG-nummer: 09026564817

EBS Sodikromo

EBS Sodikromo

BIG-nummer: 39066985417