U heeft nog geen producten in uw winkelmand

Recept herhalen

 

Als u langdurig medicijnen gebruikt, heeft u regelmatig een nieuwe voorraad nodig. U heeft verschillende mogelijkheden om medicijnen aan te vragen.

Herhaalservice
De Herhaalservice biedt het meeste gemak als het gaat om het herhalen van medicijnen. U hoeft niet meer zelf een herhaalrecept aan te vragen. Wij vragen op tijd een nieuw recept aan bij uw huisarts. Ongeveer twee weken voordat uw medicijnen op zijn, krijgt u van ons een e-mail dat uw nieuwe voorraad klaar staat. Klik hier voor meer informatie en aanmelden.

U heeft een (herhaal)recept

  • U belt, komt langs, of doet uw recept in onze speciale receptenbus.
  • U gebruikt de Service Apotheek App (zonder dossier): U stuurt een foto van uw recept of u bestelt een herhaalrecept met uw herhaalnummer.
  • U gebruikt onze website of de Service Apotheek App (met dossier): U heeft inzage in uw gegevens na het aanmaken van uw dossier. Na inloggen kunt u uw medicijnen bestellen. Met een dossier maakt u ook gemakkelijk gebruik van onze andere services. Klik hier voor meer informatie.
  • U gebruikt MijnGezondheid.net (MGn): Met een account in het beveiligde patiëntportaal MGn kunt u de medicijnen bestellen waarvoor u nog een herhaalrecept van ons in uw bezit heeft. Wij verwerken uw recept dan zonder tussenkomst van een arts. Zie voor meer informatie onder het kopje Online herhalen via MijnGezondheid.net.

U heeft geen recept

  • U belt de herhaallijn van uw huisarts.
  • U gebruikt onze website of de Service Apotheek App (met dossier): U heeft inzage in uw gegevens na het aanmaken van uw dossier. Na inloggen kunt u uw medicijnen bestellen. Als de arts akkoord gaat met uw bestelling, verstuurt hij/zij een recept naar de apotheek. Wij maken de medicijnen dan voor u klaar. Met een dossier maakt u ook gemakkelijk gebruik van onze andere services. Klik hier voor meer informatie.
  • U gebruikt MijnGezondheid.net (MGn): Met een account in het beveiligde patiëntportaal MGn kunt u een nieuw recept bestellen voor medicijnen die u eerder heeft gebruikt. Als de arts akkoord gaat met uw bestelling, verstuurt hij/zij een recept naar de apotheek. Wij maken de medicijnen dan voor u klaar. Zie voor meer informatie onder het kopje Online herhalen via MijnGezondheid.net.

Geen recept nodig
Voor sommige medicijnen heeft u geen herhaalrecept nodig, zoals de anticonceptiepil, insuline en diabeteshulpmiddelen (teststrips en naalden). Ook zelfzorgproducten die u gebruikt en bij ons bekend zijn, kunt u zonder tussenkomst van een arts aanvragen.

Online herhalen via MijnGezondheid.net
U heeft gratis en op elk moment inzage in uw actuele medicijngegevens via het patiëntportaal MijnGezondheid.net (MGn) en de bijbehorende app MedGemak. Daarnaast bestelt u via deze beveiligde verbinding uw herhaalrecepten, wijzigt u uw gegevens en kunnen we elkaar berichten sturen. Meer informatie over MGn kunt u vinden op de website van MijnGezondheid.net.

  • U heeft pas inzage in uw apotheekdossier als wij u hebben aangemeld bij MGn.
  • Heeft u al een account bij MGn voor inzage in uw medisch dossier van de huisarts? Als wij u hebben aangemeld heeft u ook automatisch toegang tot uw apotheekdossier.
  • Heeft u nog geen account op MGn en wilt u het activeren? U logt daarvoor in op MijnGezondheid.net, met uw DigiD met SMS-controle óf de DigiD app. Dit is nodig om te zorgen dat u als enige inzage heeft in uw gegevens.
  • Als u ons, na activering van uw account, niet kunt vinden onder het kopje zorgverleners, neemt u dan alstublieft contact met ons op, dan melden wij u alsnog aan.
  • Heeft u nog geen DigiD-app, SMS-controle of nog helemaal geen DigiD? Kijk hiervoor op de website van DigiD.
Copyright © 2021 Service Apotheek Beheer. Alle rechten voorbehouden.
IDeal Visa Mastercard
TOP