Zo kan je makkelijk alle informatie vinden in het "Mijn apotheek" menu. Heb je een andere apotheek nodig? Tik dan op "Kies een andere apotheek".
Heb je de Service Apotheek-app gedownload maar kun je wel wat hulp gebruiken? Op deze pagina lees je stap voor stap hoe alles werkt!
Let op: Je hebt jouw pincode iedere keer nodig om in te loggen bij de Service Apotheek-app. Onthoud de pincode die je nu kiest goed.
Wist je dat de Service Apotheek-app ook geschikt is voor mantelzorgers! Machtig je mantelzorger via www.machtigen.digid.nl Hiermee kan je mantelzorger veilig jouw medicijnzaken voor je regelen met zijn of haar eigen DigiD. Zo hoef jij jouw DigiD gegevens niet af te geven. Ga nadat je bent ingelogd onderin naar Meer en klik op Ben je via DigiD gemachtigd? voor meer informatie over het gebruik van deze app als gemachtigde.
Open de Service Apotheek-app en klik onderin op Medicijnen. Je ziet hier het overzicht van alle medicijnen die je nu gebruikt en waar je de afgelopen 3 maanden mee gestopt bent. Voor medicijnen waar je langer dan 3 maanden geleden mee bent gestopt, klik je op Gestopt. Hier staan de medicijnen nog eens 3 maanden. Daarna wordt het medicijn verwijderd uit je medicijnoverzicht.
Als je op een medicijn klikt, vind je bij de meeste medicijnen een afbeeldingen van het medicijn en het doosje. Ook zie je hoe vaak je het medicijn moet innemen. Als je verder naar beneden gaat zie je ook andere belangrijke informatie over het medicijn. Zoals de bijsluiter en bij bijna alle medicijnen ook een kijksluiter.
Gebruik je het medicijn anders dan voorgeschreven of ben je gestopt? Geef dit dan door via de app! Jouw apotheekteam controleert dan of alles nog goed gaat. Klik op de knop ‘Gestopt of ander gebruik?’. Kijk bij het hoofdstuk ‘Medicijn verwijderen uit het overzicht (gestopt)’ hoe je dit doet.
Staat een medicijn dat je gebruikt niet in jouw medicijnoverzicht? Dan kun je deze zelf toevoegen. Dat is belangrijk, want dan kan jouw apotheker de veiligheid van je medicijnen beter controleren.
Ben je gestopt met een medicijn of ben je het anders gaan gebruiken? Geef dit dan altijd door. Dan controleert je apotheker of alles nog goed gaat.
Bij je medicijnoverzicht kun je aangeven hoeveel je nog van je medicijn op voorraad hebt. Je krijgt 2 weken voordat je voorraad op is een herinnering in de app om het medicijn te bestellen. Zo heb je nieuwe voorraad op tijd in huis. Kijk bij het hoofdstuk Medicijnen bestellen om te zien hoe je jouw medicijnen kunt bestellen.
In het besteloverzicht zie je welke bestellingen je geplaatst hebt. Ook vind je de voortgang van je bestelling.
Open de Service Apotheek-app en klik onderaan op Bestellingen. Hier zie je het overzicht van jouw bestellingen. Bij je bestelling staat een label. Dit geeft aan hoe ver jouw bestelling is:
Let op: heb je je medicijn besteld door een foto te maken van je recept? Dan zie je niet altijd de status van jouw bestelling omdat het medicijn nog niet in je dossier staat.
Als je het medicijn ontvangt via de herhaalservice of de Medicatierol hoef je het medicijn niet zelf te bestellen. Dit doet jouw apotheekteam voor jou.
Heb je een vraag over je medicijnen? Neem dan contact op met je apotheekteam.
Wil je een innamemoment toevoegen? Klik op Tijdstip toevoegen. Wil je een innamemoment verwijderen? Klik op het rode kruisje voor het innamemoment. Als je het schema hebt ingevuld en gecontroleerd klik je op Opslaan.
Je innameschema is aangemaakt. Je krijgt nu een melding op je telefoon wanneer je je medicijn moet innemen. Krijg je deze melding niet? Open de Service Apotheek-app en klik onderin op Meer. Klik op Meldingen aanpassen. Controleer hier of je de meldingen aan hebt staan.
Soms verandert je innameschema. Bijvoorbeeld wanneer je meer of minder van het medicijn moet gaan gebruiken. Of als je het medicijn helemaal niet meer hoeft te gebruiken.
Als je een inname afvinkt in de app, kan je altijd controleren of je een medicijn wel of niet hebt ingenomen. Op momenten dat je routine anders is, zoals op vakantie of tijdens feestdagen, is dit extra handig.
In de Service Apotheek-app kun je wijzigingen aan je apotheekteam doorgeven. Bijvoorbeeld wanneer je een nieuwe huisarts hebt of als je verhuist binnen dezelfde wijk.
Ook kun je instellingen van de app wijzigen, zoals de meldingen die je wilt ontvangen. En vind je meer informatie over de app en DigiD Machtigen.
Stappenplan
Open de Service Apotheek-app en ga onderin naar Meer.
In de Service Apotheek-app is er voor sommige medicijnen online begeleiding in de vorm van een adviesprogramma. Hierbij ontvang je tips, advies en informatie over jouw medicijnen of aandoening.
Als je apotheek je heeft aangemeld voor het Persoonlijk adviesprogramma zie je dit op het startscherm als je de app opent. Als er nieuwe tips of vragenlijsten voor je klaar staan zie je dit hier in het roze blokje
Let op: deze tips en adviezen zijn niet beschikbaar voor alle medicijnen. Het kan zijn dat je het onderdeel Persoonlijk advies niet ziet in jouw Service Apotheek-app.
Als er nieuwe tips voor je klaarstaan zie je dit aan het roze blokje waarin Nieuw staat. Klik hierop om de nieuwe tip(s) te bekijken.
Soms wordt je gevraagd om een vragenlijst in te vullen. In de vragenlijst vragen we je naar je ervaringen met jouw medicijn. Op basis van je antwoorden ontvang je tips en adviezen van je apotheker. Wanneer er een vragenlijst voor je klaarstaat zie je op het welkom scherm een roze blokje staan met Invullen. Klik hierop en klik daarna op Vul de vragenlijst in.
Klik bij de vragenlijst na het beantwoorden van elke vraag op Volgende. Aan het einde van de vragenlijst klik je op Verzenden. Jouw antwoorden worden dan naar jouw Service Apotheek gestuurd. Ook krijg je meteen extra tips die passen bij de antwoorden die je hebt gegeven in de vragenlijst.
In de Service Apotheek-app kun je een bericht sturen naar je apotheek. Bijvoorbeeld wanneer je een korte vraag zonder spoed hebt. Je apotheek beantwoordt je vraag binnen 2 werkdagen.
Heb je na het lezen van deze pagina toch nog een vraag? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij staan voor je klaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 uur en 17.00 uur voor al je vragen over de Service Apotheek-app.
Bel ze op 085 743 03 80 of e-mail naar klantenservice@serviceapotheek.nl. Heb je vragen over je medicijnen? Stel die aan je eigen Service Apotheek.