Op deze pagina vindt u antwoord op de meest gestelde vragen.
Service Apotheek is een apotheek zoals alle andere, maar met één verschil: service. Bij ons draait het om uw gezondheid. We staan voor service in alles en voor iedereen. Of het gaat om het ontvangen van medicijnen, herhaalrecepten of advies bij gezondheidsklachten. Wij staan voor u klaar. U bent altijd welkom. Ook zonder afspraak.
Dat ligt aan de soort bestellingen die u plaatst. Indien u een product wilt bestellen uit de Service Apotheek webshop dan hoeft u geen klant te zijn van een aangesloten apotheek. Wilt u geneesmiddelen en herhaalmedicatie bestellen? Daarvoor moet u zich wel eerst inschrijven bij uw eigen apotheek. Zodra de inschrijving gereed is, kunt u inloggen in uw online persoonlijk dossier en online medicijnen bestellen.
Bijna alle medicijnen kunnen worden geleverd door uw apotheek. Mochten medicijnen niet voorradig zijn of een langere levertijd hebben dan krijgt u hierover bericht. Ook indien geneesmiddelen niet worden verstrekt door uw apotheek, ontvangt u hiervan bericht.
Uw apotheker krijgt niet automatisch alle informatie doorgestuurd door behandelaars. En ook uzelf denkt er misschien niet altijd aan om alles door te geven. Toch is het belangrijk dat bepaalde zaken bekend zijn in uw apotheek, omdat ze van invloed zijn voor uw persoonlijke advies over medicijnen, hulpmiddelen en zelfzorgproducten. Welke informatie is belangrijk om door te geven?
Schrijf uzelf gemakkelijk in bij een Service Apotheek in uw buurt via dit formulier. Of ga langs in de apotheek om een inschrijfformulier op te halen. Het is handig om meteen bij inschrijving toestemming te geven om uw medicijngeschiedenis op te vragen. Dan wordt uw dossier gemakkelijk overgezet van uw oude naar uw nieuwe apotheek.
Wijzigingen doorgeven kan op verschillende manieren. Gaat u verhuizen? Kijk dan bij de vraag over verhuizen. Is uw (medische) situatie gewijzigd? Dan geeft u dit gemakkelijk door via het contactformulier van uw eigen apotheek. Ook kunt u bellen of haal een wijzigingsformulier op aan de balie.
Wanneer u gaat verhuizen zijn er verschillende mogelijkheden wat uw apotheek betreft:
Uw online medicijnaanvragen worden direct doorgegeven aan uw apotheek. Uw apotheek stuurt de factuur door naar uw zorgverzekeraar. U krijgt een factuur toegestuurd als uw verzekeraar een bepaald medicijn niet vergoedt of als u een eigen bijdrage moet betalen.
Bekijk op de website van uw Service Apotheek of u online een afspraak kunt maken. Anders kunt u bellen of mailen. U bent altijd welkom. Ook zonder afspraak. We staan klaar om al uw zorgvragen te beantwoorden. Bij Service Apotheek draait het om uw gezondheid.
Ja, uw apotheker legt ieder recept digitaal vast en controleert of het samen gaat met uw andere medicijnen. Ook wordt er gecheckt of er een overgevoeligheid bekend is en dat de dosering klopt. Klopt er iets niet? Dan nemen we contact op met uw huisarts of specialist.
Als u veel verschillende medicijnen naast elkaar gebruikt, is het slim om na verloop van tijd te controleren of het goed gaat. Bent u jonger dan 65 jaar? Loop dan gewoon even bij de apotheek naar binnen om advies te vragen. Bellen kan natuurlijk ook.
Bent u ouder dan 65 jaar? Neem dan gerust contact op met uw apotheek. U komt mogelijk in aanmerking voor een ‘medicatiebeoordeling’. Hierbij gaan uw apotheker en huisarts samen met u kijken of het nog de juiste medicijnen voor uw situatie zijn.
Nee, op de verpakking staat aangegeven tot wanneer u het medicijn mag gebruiken. Daarnaast is het voor de werking belangrijk dat u ze op de goede manier bewaart, meer informatie vindt u hier.
Lever uw oude medicijnen of medicijnen die u niet meer gebruikt in bij de apotheek. Gooi ze niet in de prullenbak. Dat kan namelijk schadelijk zijn voor het milieu of het drinkwater. Zo zorgen we samen voor een betere wereld. Medicijnen horen bij ‘klein chemisch afval (kca)’, ze zijn ook in te leveren bij de milieustraat van uw gemeente.
Bezorgen is voor ons geen probleem. Bent u slecht ter been of lukt het niet om bij de apotheek te komen? Dan brengen we op uw verzoek de medicijnen bij u thuis. En alle zelfzorgproducten die u normaal bij ons in de apotheek koopt, laat u ook gewoon mee bezorgen. Bel naar de apotheek voor de mogelijkheden en geef telefonisch de benodigde producten door.
Via mijn.serviceapotheek.nl of de Service Apotheek app kunt u altijd én overal uw medisch dossier inzien.
Voor het aanmaken van een persoonlijk dossier klikt u op de website van Service Apotheek rechtsboven op ‘Inloggen’. Het is het meest eenvoudig om vervolgens gebruik te maken van DigiD: dan is uw identiteit officieel bevestigd en heeft u meteen toegang tot uw gegevens. U kunt er ook voor kiezen om te registreren met een e-mailadres en wachtwoord. Dan is het nog wel nodig dat u daarna nog uw identiteit bevestigd. Dit kan online met DigiD, of met uw identiteitsbewijs in de apotheek. Dit kan uiteraard op een moment waarop dat u uitkomt.
Wanneer u uw DigiD gegevens vergeten bent, kunt u via www.digid.nl uw gegevens opvragen. Als u had geregistreerd met een e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord, kunt u via de knop ‘wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord aanmaken. Komt u er alsnog niet uit? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Zonder inloggegevens kunt u online geen bestellingen plaatsen voor herhaalmedicatie en geneesmiddelen. Wel kunt u winkelen in de webshop.
Als klant van een aangesloten apotheek winkelt u online in een besloten omgeving die voldoet aan de hoogste beveiligingsvereisten en privacyvoorwaarden. Zodra u bent ingelogd komt u op uw persoonlijke profielpagina vanwaar u medicatie kunt bestellen. U krijgt hier inzicht in uw medicatie-overzicht, u kunt herhaalmedicatie bestellen en direct online vragen stellen aan uw apotheker. Deze gegevens zijn vertrouwelijk. Uw privacy blijft gewaarborgd. Ook als u geen klant bent van een aangesloten apotheek en winkelt in de Service Apotheek webshop, blijven uw gegevens strikt vertrouwelijk.
Medicijnen of hulpmiddelen gebruiken is vervelend genoeg. Maar helaas soms nodig. Wij proberen alles te doen om u te helpen. Zo is het altijd mogelijk om een gesprek te voeren in een aparte spreekruimte als u dat fijner vindt dan aan de balie. Alle medewerkers van de apotheek hebben een beroepsgeheim. Daarnaast zorgen we dat u altijd én overal online uw medisch dossier kan inzien. Het aanmaken van een persoonlijk dossier doet u op onze website of in de Service Apotheek app. Dit dossier is goed beveiligd en mag niet zonder uw toestemming gedeeld worden.
Ons uitgebreide privacyreglement leest u hier.
Leven met medicijnen makkelijker maken. Dat is het doel. Maar lukt ons dat ook? Dat is aan u. Uw mening is voor ons belangrijk. U kunt die geven via de website, onze app maar natuurlijk ook persoonlijk in de apotheek. Of bellen of mailen. Wat u fijn vindt.
Heeft u een serieuzere klacht en komen we er samen niet uit? Dan wordt uw klacht behandeld door de Klachtencommissie Openbare Apotheek. Kijk voor meer informatie op www.serviceapotheek.nl/klachten.
We horen het natuurlijk graag als u tevreden bent over uw apotheek. Hoe u dat doorgeeft? Zoals u dat wilt. Kom langs in de apotheek, bel, stuur een e-mail of vul het contactformulier van uw apotheek in. Complimenten of vragen zijn ook welkom op social media natuurlijk, maar houd hierbij wel rekening met uw eigen privacy en vertel niet over uw medische situatie.
Zie Garantie
Zie Betaalwijzen
Is uw vraag niet beantwoord? Neemt u dan contact met ons op via klantenservice@serviceapotheek.nl of telefonisch op werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur via T 085 743 03 80.
Veelgestelde vragen
Vragen of hulp
Vragen over uw geneesmiddelen?
Neem hierover contact met uw apotheek
Vragen over uw account?
U kunt onze klantenservice (085 743 03 80) telefonisch bereiken maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:00 uur