U heeft nog geen producten in uw winkelmand

Veelgestelde vragen

 

Op deze pagina vindt u antwoord op de meest gestelde vragen.

Wat is het voordeel van Service Apotheek?
Het grootste voordeel is het gemak. Wachten bij de huisarts of de apotheek is er niet meer bij. Uw eigen apotheek levert Service Apotheek producten samen met bestelde geneesmiddelen en herhaalmedicatie bij u thuis. Voor geneesmiddelen geldt dat u deze binnen 24 uur in huis heeft. Of u kunt uw bestelling op het moment dat u wilt, afhalen in uw eigen apotheek. 

Welke medicijnen levert mijn apotheek?
Bijna alle medicijnen kunnen worden geleverd door uw apotheek.Mochten medicijnen niet voorradig zijn of een langere levertijd hebben dan krijgt u hierover bericht. Indien geneesmiddelen niet worden verstrekt door uw apotheek, ontvangt u hiervan bericht.

Ik ga verhuizen. Wat nu?
Wanneer u gaat verhuizen zijn er verschillende mogelijkheden wat uw apotheek betreft:

  • Wilt u bij uw huidige apotheek blijven? Dan kunt u uw adreswijziging zelf doorgeven. Ga daarvoor naar de pagina van uw huidige apotheek, klik op de knop ‘inschrijven bij Service Apotheek’ en vul daar het inschrijfformulier in met uw nieuwe adresgegevens. Uw apotheek voert uw adreswijziging dan door. Behalve uw adres verandert er verder niets, omdat u al ingeschreven bent. Klik hier om uw apotheek te kiezen.
  • Wilt u overstappen naar een andere Service Apotheek? Dan kunt u uw overstap zelf doorgeven. Ga daarvoor naar de pagina van uw nieuwe apotheek, klik op de knop ‘inschrijven bij Service Apotheek’ en vul daar het inschrijfformulier in. Als u bij uw inschrijving toestemming geeft om uw medicijnhistorie te laten opvragen, wordt uw dossier automatisch van uw oude apotheek naar uw nieuwe apotheek overgezet. Klik hier om uw apotheek te kiezen.
  • Stapt u over naar een andere apotheek? Wist u dat met 475 Service Apotheken, er bijna altijd wel een Service Apotheek bij u in de buurt is? Dan bent u verzekerd van het vertrouwde serviceniveau: Service met een hoofdletter S. Bekijk hier een overzicht van alle Service Apotheken. Wilt u zich toch uitschrijven? Schrijft u zich dan in bij uw nieuwe apotheek en verzoek uw nieuwe apotheek uw dossier bij uw huidige Service Apotheek op te vragen. Uw huidige Service Apotheek schrijft u daarna uit.

Hoe schrijf ik mij in bij een Service Apotheek?
Inschrijven kan via het formulier 'ínschrijven/wijzigen'. Dit formulier kunt u terugvinden in het menu van de apotheekwebsite. U kunt ook langs gaan bij uw nieuwe Service Apotheek en daar een inschrijfformulier ophalen. Als u bij uw inschrijving toestemming geeft om uw medicijnhistorie te laten opvragen, wordt uw dossier automatisch van uw oude apotheek naar uw nieuwe apotheek overgezet.

Hoe maak ik een persoonlijk dossier aan?
Voor het aanmaken van een persoonlijk dossier klikt u op de website van Service Apotheek rechtsboven op ‘Inloggen’. Kies vervolgens de knop ‘Registreren’ voor het aanmaken van een nieuw persoonlijk dossier. U kiest dan uw Service Apotheek (indien u dit nog niet heeft gedaan). U kiest vervolgens of u zich dan direct registreert met DigiD, of door het formulier in te vullen. Voor het aanmaken van uw persoonlijk dossier, is het nodig dat u uw identiteit bevestigt. Dit kan online met DigiD, of met uw identiteitsbewijs in de apotheek nadat u het formulier heeft ingevuld. Dit kan uiteraard op een moment waarop dat u uitkomt.

Declareert Service Apotheek rechtstreeks bij mijn zorgverzekeraar of moet ik dat zelf regelen?
Uw online bestellingen worden direct doorgegeven aan uw apotheek. Uw apotheek stuurt de factuur door naar uw zorgverzekeraar. U krijgt een factuur toegestuurd als uw verzekeraar een bepaald medicijn niet vergoedt of als u een eigen bijdrage moet betalen.

Moet ik klant zijn van een aangesloten apotheek om bestellingen te plaatsen?
Dat ligt aan de soort bestellingen die u plaatst. Indien u een product wilt bestellen uit de Service Apotheek webshop dan hoeft u geen klant te zijn van een aangesloten apotheek. Wilt u geneesmiddelen en herhaalmedicatie bestellen dan dient u in te loggen en komt u terecht op de apotheekpagina van uw eigen apotheek. Met uw DigiD (of geregistreerd e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord) kunt u inloggen op Service Apotheek. Daarvoor moet u zich wel eerst inschrijven bij uw eigen apotheek. Zodra de inschrijving gereed is, kunt u inloggen.

Hoe gaat Service Apotheek om met mijn gegevens?
Als klant van een aangesloten apotheek winkelt u online in een besloten omgeving die voldoet aan de hoogste beveiligingsvereisten en privacyvoorwaarden. Zodra u bent ingelogd komt u op uw profielpagina vanwaar u medicatie kunt bestellen. Alleen u en uw apotheek hebben toegang tot uw profielpagina. U krijgt hier inzicht in uw medicatie-overzicht, u kunt herhaalmedicatie bestellen en direct online vragen stellen aan uw apotheker. Deze gegevens zijn vertrouwelijk. Uw privacy blijft gewaarborgd. Ook als u geen klant bent van een aangesloten apotheek en winkelt in de Service Apotheek webshop, blijven uw gegevens strikt vertrouwelijk.

Wat als ik niet tevreden ben over een product of de service?
Zie Garantie 

Waar kan ik terecht voor vragen over de facturatie?
Zie Betaalwijzen

Het lukt mij niet om in te loggen/ Ik ben mijn gebruikersnaam/ wachtwoord vergeten.
Uw DigiD of e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord zijn uw persoonlijke inlogcode. Indien u deze vergeten bent, kunt u via www.digid.nl of bij uw apotheker een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord aanvragen. Zonder inloggegevens kunt u online geen bestellingen plaatsen voor herhaalmedicatie en geneesmiddelen. Wel kunt u winkelen in de webshop.

Is uw vraag niet beantwoord? Neemt u dan contact met ons op via klantenservice@serviceapotheek.nl

Copyright © 2020 Service Apotheek Beheer. Alle rechten voorbehouden.
IDeal Visa Mastercard
TOP