Elektronische inzage in uw gegevens?

Geplaatst op 5-6-2020
Elektronische inzage in uw gegevens?

Inzage in uw gegevens
U kunt gratis en op elk moment inzage hebben in uw actuele medicijngegevens via het patiëntportaal MijnGezondheid.net (MGn) en de bijbehorende app MedGemak. Daarnaast bestelt u via deze beveiligde verbinding uw herhaalrecepten, wijzigt u uw gegevens en kunnen we elkaar berichten sturen.

Waarom MGn/Medgemak?
Ten eerste heeft u vanaf 1 juli 2020 het wettelijk* recht op elektronische inzage en afschrift van uw medisch dossier. U kon voor inzage in uw medicijngegevens al een Service Apotheek dossier openen via onze website. De gegevens hierin zijn echter niet altijd actueel, MGn is dus een verbetering.

Ten tweede bieden we deze service aan, omdat er nu een grotere behoefte is aan online contact tussen u en ons. Tijdens de uitbraak van Corona hebben we veel meer met patiënten gebeld en ge-e-maild. Ook kwam u minder in de apotheek doordat velen gebruik maakten van de afhaalautomaat of onze bezorgservice. Wij willen graag met MGn op een beveiligde en laagdrempelige manier met u in verbinding staan, onder andere voor het bestellen van herhaalrecepten, het stellen van vragen en het doorgeven van wijzigingen.

Als laatste hebben wij gekozen voor MGn omdat inmiddels alle huisartsen in Zoetermeer al zijn aangesloten op dit portaal. Daarnaast komen uw aanvragen direct het systeem binnen, waarin we in onze apotheek uw dossier bijhouden (in tegenstelling tot het Service Apotheek dossier).

Wat kunt u zoal met MGn/Medgemak?
•    Medicijnen bestellen;
•    Uw medicatieoverzicht inzien en eenvoudig afdrukken;
•    Berichten veilig versturen en ontvangen, van en naar de apotheek;
•    Wijzigingen doorgeven (bijvoorbeeld adres, telefoon of e-mail adres);
•    Informatie over uw geneesmiddelen lezen;
•    De inneemwekker gebruiken, voor tijdig innemen van medicijnen.

Zo geactiveerd met DigiD!
•    U heeft pas inzage in uw apotheekdossier als wij u hebben aangemeld bij MGn. U krijgt hierover van ons bericht. Heeft u op 1 juli 2020 nog geen bericht van ons ontvangen, neemt u dan zelf even contact met ons op. Meer informatie over MGn kunt u vinden op de website van MijnGezondheid.net.
•    Heeft u al een account bij MGn voor inzage in uw medisch dossier van de huisarts? Als wij u hebben aangemeld, heeft u ook automatisch toegang tot uw apotheekdossier.
•    Heeft u nog geen account op MGn en wilt u het activeren? Hiervoor logt u in op patiëntportaal van MijnGezondheid.net, met uw DigiD met SMS-controle óf de DigiD app. Dit is nodig om te zorgen dat u als enige inzage heeft in uw gegevens. 
•    Heeft u nog geen DigiD-app, SMS-controle of helemaal nog geen DigiD? Kijk hiervoor op de website van DigiD.

Waarom nog onze website en Service Apotheek app?
Voor de functies die MGn niet biedt, gebruikt u gewoon onze website of Service Apotheek app. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om informatie over onze apotheek, informatie over medicijnen en aandoeningen, onze webshop, en het gebruiken van diverse andere services.

Komt u er niet uit?
Neem gerust contact op! Bijvoorbeeld als u vragen heeft of als u moeite heeft met het activeren van het account. 

* Wet aanvullende bepalingen verwerking persoonsgegevens in de zorg
 

Uw apotheker(s)

Claudia Blokland

BIG-nummer: 19047736117

Martine Uiterwijk Winkel

BIG-nummer: 09044728117

Masja Heijmen

BIG-nummer: 99051429917