U heeft nog geen producten in uw winkelmand

Blessures 

 

Hieronder hebben we een kort overzicht opgenomen van de blessures die het meest voorkomen: golfarm, hielspoor, jumpersknee, overbelasting van de pols en tennisarm. Bij iedere blessure staat een korte omschrijving en tevens welk product u daarvoor zou kunnen gebruiken. Klikt u direct op één van de genoemde blessures of bladert u naar beneden. Door bij de blessure op het genoemde product te klikken komt u direct bij het betreffende artikel.

Golfarm. 
Een golfarm veroorzaakt pijn aan de binnenzijde van de elleboog op de plaats waar de onderarmspieren aanhechten. Deze pijn wordt veroorzaakt door overbelasting. Niet alleen tijdens het golfen, maar ook bijvoorbeeld na zwaar handwerk.
Een golfarm geeft pijn aan de binnenzijde van de elleboog, vooral bij belasting.
Door het gebruik van de armbrace of de armbrace instelbaar worden de aanhechtingen gedeeltelijk ontlast. Hierdoor ervaart u minder pijn en wordt het genezingsproces bevorderd.

Hielspoor.
Hielspoor is een botwoekering onder de hak bij de aanhechting van de peesplaat op het hielbeen. Een veel gehoorde klacht is pijn onder de hiel, ’s ochtends bij het opstaan en de dag na een periode van rust. De pijn wordt vaak omschreven als scherp en zeurend. Afhankelijk van de ernst zal men ook pijn hebben tijdens het lopen. Bij klachten is het zinvol om gebruik te maken van een schokdempende hakverhoging in de vorm van een viscospot hielkussen. Het hielkussen heeft een uitsparing van extra zacht materiaal op de plaats van de pijn. Het voordeel van de hakverhoging is dat de spanning van de peesplaat wordt afgehaald, doordat de spieren van de kuit minder zijn aangespannen.

Jumpersknee.
Over het algemeen bestaan de klachten uit een sterke pijn, op het onderste puntje van de knieschijf.. De klachten beginnen, meestal, langzaam en nemen in eerste instantie vaak na de warming-up af. In een volgende fase zullen de klachten aan het eind van de training of wedstrijd ook weer op komen zetten, maar nemen met rust doorgaans weer af. Dat is ook de reden waarom zo veel sporters er gewoon mee blijven lopen. Naarmate de tijd echter vordert, zullen de klachten alleen maar verergeren en verdwijnen ze door rust ook niet meer. Vaak zijn er daarbij ook (pijn)klachten en/of een verhoogde spanning in de quadriceps (de dijbeenspier aan de voorzijde van het been). Activiteiten zoals springen, steps en traplopen zullen over het algemeen de klachten provoceren.
Therapie: meestal wordt deze klacht begeleid door de fysiotherapeut, waarbij krachttraining van de beenspieren altijd een vast onderdeel van het behandelplan is. Als hulpmiddel start men meestal eenvoudig met een kniebandje instelbaar of een kniebandje dat er voor zorgt dat de trekkracht van de pees op de knieschijf wordt verminderd.

Overbelasting pols.
Een veel voorkomende blessure, niet alleen bij sporters. Bij deze blessure zijn braces als de polsbrace, polssteun en polsband de aangewezen hulpmiddelen.

Tennisarm.
Een tenniselleboog veroorzaakt pijn aan de buitenzijde van de elleboog op de plaats waar de strekkers van de pols en de vingers aanhechten op de buitenzijde van de onderarm. Deze pijn wordt veroorzaakt door overbelasting. Niet alleen tijdens tennissen, maar ook bijvoorbeeld na zwaar handwerk (bijv. strijken).
Een tenniselleboog geeft pijn aan de buitenzijde van de elleboog, vooral bij belasting.
Door het gebruik van de armbrace of de armbrace instelbaar worden de aanhechtingen gedeeltelijk ontlast. Hierdoor ervaart u minder pijn en wordt het genezingsproces bevorderd.

EEN GREEP UIT ONS ONLINE ASSORTIMENT

Copyright © 2018 Service Apotheek Beheer. Alle rechten voorbehouden.
IDeal Visa Mastercard
TOP