Klanttevredenheidsonderzoek

Geplaatst op 14-10-2023
Klanttevredenheidsonderzoek

Elk jaar doen we bij Service Apotheek de Ducdalf een klanttevredenheidsonderzoek (KTO). De afgelopen jaren scoren we elke keer boven de 8,0.

U bent tevreden over onze deskundigheid, bereikbaarheid, parkeervoorziening, korte gemiddelde wachttijd (2 minuten) en onze nieuwe apotheker.


Maar we willen nog meer tevreden klanten. Dat je nog meer tevreden over ons wordt.

We gebruiken daarom weer jullie tips om onze dienstverlening te verbeteren. Het afgelopen jaar kregen we de volgende verbeteradviezen:

  • Maak een afhaalkluis, zodat we buiten openingstijden geneesmiddelen kunnen afhalen.

Na de vervanging van de ruiten en ons dak, hebben we nu de ruimte om te kijken hoe we ons pand zo kunnen verbouwen dat we een afhaalkluis kunnen plaatsen. Om u in de tussentijd al beter kunnen helpen, bieden we aan om uw geneesmiddelen in de Dienst (tot 23.00 uur) af te halen. Dit moet u wel van tevoren aan ons doorgeven.

  • Geen naam, maar nummer noemen.

Een aantal mensen geeft aan dat ze het vervelend vinden dat ze worden geroepen op naam. Met ons nieuwe wachtrijsysteem kunnen we geen namen meer vooraf zien, dus dat kan niet meer. Op zich is dit probleem dan opgelost, Maar ook het alternatief, het noemen van een nummer, wordt niet door iedereen gewaardeerd. We hebben besloten om de nummers op het scherm te tonen en dan bij de bel alleen "goedemiddag" te zeggen. U kunt dan zelf kijken bij welke balie u moet zijn.

  • Willen jullie minder van merk wisselen?

Net als vorig jaar leg ik dit probleem graag even uit, We zouden heel graag minder willen wisselen, maar dat gaat echt niet. Enerzijds bepaalt uw verzekering welk merk wij moeten leveren en anderzijds zijn er in Nederland veel geneesmiddelen die niet te krijgen zijn (in september 2023 zijn dat er meer dan 1.500 !!! ). Dit wordt o.a. veroorzaakt doordat in Nederland de prijzen erg laag zijn. Omdat wij u niet zonder geneesmiddelen willen laten zitten, zoeken wij continu naar alternatieven. Dit kost ons meer dan 2 uur per dag...

  • Willen jullie zorgen voor een achtergrond muziekje?

Ja dat kan, alleen hebben we nog steeds geen glasvezel. en op ons apotheeksysteem mogen we geen andere software gebruiken. Dus nog even geduld.

  • Niet elke medewerker heeft een prettige bejegening.

Wij proberen alle medewerkers feedback te geven op hun communicatie. We trainen dit ook als team. Maar als u vindt dat u niet goed of prettig bejegend bent, stuur ons dan nadien een mail, zodat ik de medewerker erop kan aanspreken.

  • meer medewerkers aan de balie

Een aantal klanten zou graag meer medewerkers aan de balie zien. Omdat er in Nederland een tekort is aan beschikbare apothekersassistenten, hebben we ons apotheekproces verder geoptimaliseerd. Ook hebben we geïnvesteerd in nieuwe software, zodat we meer mensen kunnen vrijspelen om naar de balie te komen als er een klant is. We hopen daarmee aan uw vraag te voldoen.


Zoals u ziet nemen we uw adviezen serieus. We horen ook dit jaar graag waar u tevreden over bent en waar we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Als u een uitnodiging krijgt, helpt u ons dan mee?


Alvast dank namens ons hele team en tot ziens in onze Service Apotheek,


drs. Jordi Butterhoff, apotheker MBA

Jouw apothekers

drs. J.J.F. Butterhoff MBA

BIG-nummer: 29060859917

Mw. drs. M.G.J. Fischer-Steenvoorden

BIG-nummer: 39048386517